ၾကတ္ အံုး . . . .မွာ . . .

တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ တစ္ရာသီထဲ ရွိေနစဥ္ အတြင္း ေနလၾကတ္ျခင္း၏ အက်ဳိုးသက္ေရာက္မႈ

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ပထမအႀကိမ္ ေနၾကတ္ျခင္းကို ဇန္နဝါရီ ၂၆ ရက္တြင္လည္းေကာင္း၊ ပထမအႀကိမ္ လၾကတ္ျခင္းကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၉ ရက္ေန႔တြင္လည္းေကာင္း ကမာၻ႔ေဒသအခ်ဳိ႕ မွ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ ျခင္းသည္ သဗၺေခၚ (အျပည့္အဝ) အလံုးစံုၾကတ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ အသဗၺေခၚ တစ္စိတ္တပိုင္းၾကတ္ျခင္း အျဖစ္သာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္။

ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ေနၾကတ္ျခင္းကို လာမည့္ ဇူလိုင္ ၂၂ ရက္၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ေတြ႔ျမင္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး သဗၺေခၚ အလံုးစံုအျပည့္အဝၾကတ္ျခင္းကို ျမင္ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။

ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ လၾကတ္ျခင္းကိုလည္း ယခင္ႏွစ္မ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူထူးျခားစြာျဖင့္ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ႏွင့္ ၾသဂုတ္ ၆ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တုိင္ ျမင္ေတြ႔ရဦးမည္ ျဖစ္သည္။

ပံုမွန္အားျဖင့္ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ျဖစ္စဥ္မ်ားမွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္မွ်သာ ျဖစ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ လၾကတ္ျခင္းသည္ ပံုမွန္ထက္ တစ္ႀကိမ္ပိုမိုေနသည္ ။ ေနလၾကတ္ျခင္းမွာ မထူးျခားေသာ သဘာဝတရား တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု ၂၀၀၉ တြင္ ေန ႏွင့္ လၾကတ္မႈ ျဖစ္စဥ္မွာ အျခားေသာ အေၾကာင္း တရားမ်ားျဖင့္ ထူးျခားလ်က္ရွိသည္။

အဆိုပါ ထူးျခားမႈမ်ားထဲမွ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ တစ္ရာသီထဲ ရွိေနစဥ္ အတြင္း ေနလၾကတ္ျခင္း၏ အက်ဳိုးသက္ေရာက္မႈမ်ားကို စာျမည္းသေဘာ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ေနလၾကတ္ျခင္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ

ယခုႏွစ္ ေနၾကတ္မည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ေလ့လာပါက ေကာဇာတနဂၤေႏြ ေနမင္း ၊ ရာသီအိမ္ တစ္ခုထဲတြင္ ရပ္တည္ေနစဥ္ အတြင္း ေန ႏွင့္ လၾကတ္ျခင္း ျဖစ္ပြားမည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ တစ္ရာသီထဲ ရွိေနစဥ္အတြင္း ေနၾကတ္ျခင္း ၊ လၾကတ္ ျခင္း ျဖစ္ပြားပါက နကၡတ္ေဗဒင္က်မ္းမ်ား၏ အဆိုအရ

(၁) ေနၾကတ္ျခင္းသည္ အစိုးရ၊ မင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ လၾကတ္ျခင္းသည္ ျပည္သူျပည္သား၊ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။

သဗၺၾကတ္ ေခၚ ေနအျပည့္အ၀ ၾကတ္ခဲ့ေသာ္ ၎ကိုျမင္ရေသာ တုိင္းျပည္မ်ား၌ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါး ၾကပ္တည္း ဒုကၡမ်ားတတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ေနသဗၺၾကတ္ရာ ရာသီကို ပါပၿဂိဳဟ္မ်ားအျမင္ယွဥ္ပါ ရွိခဲ့ေသာ္ ပိုမိုျပင္းထန္ ဆိုးရြားေပလိမ့္မည္။

အသဗၺၾကတ္ေခၚ တစ္စိတ္တပိုင္းၾကတ္ျခင္းကိုသာ ျမင္ရပါက အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ထင္ရွားထူးျခားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

(၂) တစ္လအတြင္း ( အထူးသျဖင့္ ) တနဂၤေႏြ တစ္ရာသီတည္း ရွိေနစဥ္အတြင္း ေနေရာလပါ ၾကတ္ခဲ့ေသာ္ စစ္တပ္မ်ား၏ ပုန္ကန္ တုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ မင္းအစိုးအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား ေသေၾက ပ်က္စီးတတ္သည္။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ေသြးေျမက်မႈမ်ား ဆက္တုိက္ ျဖစ္ပြားေပလိမ့္မည္။
( ေဒါက္တာကံညႊန္႔ ကူးယူ ဘာသာျပန္ဆုိသည့္ စီးပြားေရးႏွင့္ စုိက္ပ်ဳိးေရးနကၡတၱေဗဒ စာအုပ္မွ )

အဆိုပါ ထူးျခားသည့္ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္ျဖစ္စဥ္ႏွင့္အတူ ေနအဖြဲ႔အစည္း၏ အႀကီးဆံုး ဂ်ဴပီတာေခၚ ၾကာသပေတး ၿဂိဳဟ္ႀကီးသည္ မကာရရာသီအိမ္၌ နိစ္အျဖစ္ အားနည္းမွိန္ေဖ်ာ့စြာ ရပ္တည္ေနသည့္အျပင္ သိဟ္ရာသီရွိ စေနၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ဆဌ၊ အဌအေနအထား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။ ပုိမိုဆုိးရြားေစသည့္ အခ်က္မွာ ရာဟု၊ ကိတ္၀င္ရုိးတန္းႏွင့္ ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္တုိ႔ တြယ္ၿငိလ်က္ရွိေနျပန္သျဖင့္ ႏူရာ၀ဲစြဲ၊ လဲရာသူခုိးေထာင္းသည့္ အေနအထားသဖြယ္ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့သည္။

ထုိ႔အျပင္ အဆုိပါၾကာသပေတးျဂိဳဟ္မွာ ယခုႏွစ္အတြင္း သီဟဇာေခၚ အျမန္သြားျခင္းျဖင့္ ကံုရာသီသို႔ ၀င္ေရာက္ျခင္း၊ တဖန္ ၀ၾကေခၚ ေနာက္ျပန္သြားျခင္းျဖင့္ မကာရသို႔ ျပန္၀င္လာျခင္း စသည္ျဖင့္ ေရွ႕ုတိုးေနာက္ငင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု ေဖာက္ျပန္ေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ ယင္းကဲ့သို႔ ေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ပက္သက္၍ ေရွးက်မ္းမ်ားက ဤသို႔ ဆုိထားပါေသးသည္။

“ ၾကာသပေတး သီဟဇာသြားမူ အဓိပတိမင္း ေသအ့ံ။ ၀ၾကသြားမူ မင္းမိဖုရား၊ ေမာင္းမမ်ား ေသဆံုးအံ့။ နိယတံုမူေသာ္ ငလ်င္တုန္လႈပ္အ့ံ။ ပါပၿဂိဳဟ္တုိ႔ ၀ၾကသြားေနစဥ္ ေသာမၿဂိဳဟ္တုိ႔ သီဟဇာက်င့္မူ သတၱ၀ါတုိ႔ ဆင္းရဲကုန္အံ့။ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးအံ့။ အနာေရာဂါထူေျပာအ့ံ။ မင္းတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း စစ္မက္ျဖစ္ပြားကုန္အံ့။”

လက္ရွိ လတ္တစ္ေလာ ေတြ႔ရျမင္ရ ဖတ္ေနရေသာ ကမာၻ႔သတင္းမ်ားႏွင့္အတူ ေကာင္းကင္တြင္ ျဖစ္ေပၚတည္ရွိေနေသာ ၿဂိဳဟ္ေနၿဂိဳဟ္ထားမ်ားအရ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္သည္ ကမာၻႀကီးအတြက္ စိန္ေခၚမႈမ်ားစြာ၊ ျပႆနာမ်ားစြာ၊ အထင္ကရ စစ္ပြဲႀကီးႏွင့္ မၿငိမ္းခ်မ္းႏုိင္ေသာ အေရးအခင္းမ်ားစြာကို ယူေဆာင္လာဦးမည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါသည္။

လက္ရွိ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ျဖစ္ပြားခံစားေနရေသာ ေငြေၾကးအက်ပ္အတည္း၊ စီးပြားေရးၿပိဳလဲမႈမ်ားမွသည္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား၊ ငလ်င္မ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ကမာၻႀကီးအား ဆက္လက္ ကိုင္လႈပ္ေနဦးမည္ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္လည္း အနည္းႏွင့္အမ်ားဆုိသလို အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈတစ္ခုမက ရုိက္ခတ္ဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ အမိ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး အေျခအေနသည္လည္း မျငိမ္းခ်မ္းေသာ အေရးအခင္းမ်ားႏွင့္ မလြယ္ေရးခ် မလြယ္ ဟု ဆိုရမည္လည္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ေနလၾကတ္ျခင္း၊ ၾကာသပေတး ၊ စေနၿဂိဳဟ္တုိ႔၏ အေနအထားမ်ားႏွင့္တကြ အျခားေသာ နကၡတ္ေဗဒင္ဆုိင္ရာ နက္နဲသည့္ ပညာအျမင္မ်ား၊ ေနလၾကတ္ခ်ိန္ဇာတာခြင္ျဖင့္ သံုးသပ္ေဟာေျပာခ်က္မ်ား၊ အဓိကၿဂိဳဟ္ႀကီးမ်ား၏ ပူးယွဥ္ခ်ိန္ဖြဲ႔ဆုိေသာ ဇာတာမ်ား၊ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံအသီးသီး၏ ဇာတာခြင္မ်ား မပါ၀င္ဘဲ သာမန္ အေျခခံ ရုိးရုိးအျမင္ျဖင့္သာ စဥ္းစား ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ေၾကာင္းကို ၀န္ခံရင္း . . .

သုေတသီ တစ္ဦး


Leave a comment